Anwar Ibrahim bersama Ketua Biskop Yang Menang Tuntut Kalimah Allah di Mahkamah !

Salam semua.

Saya ternampak gambar Anwar Ibrahim bersama Ketua Biskop Kristian di Malaysia. Iaitu Murphy Pakiam. Semasa perayaan Krismas yang lalu jika tak silap saya ada juga beliau turut hadir bersama memeriahkan majlis sambutan Krismas yang diadakan di tempat yang saya juga sudah lupa.

Maklum sahajalah blogger kejap tenggelam dan kejap timbul macam saya tidak sehebat rakan lain yang saban hari mengemaskini entry masing-masing.

Cuma saya agak pandai sedikit di dalam mencari bahan bersesuaian untuk diulas lebih panjang lagi oleh rakan-rakan seperjuangan.

Maknanya idea asal tu jika disambut oleh blogger yang lain kira ok lah tu.

Gambar sila tengok di bawah

Kehadiran Anwar dan wan Azizah sebagai tetamu jemputan Ketua Biskop Kristian Murphy Pakiam pada 25 Disember 2007, di Rumah Terbuka anjuran Christian Federation of Malaysia di Bukit Nanas, dilihat sebagai satu gambaran positif kepada penganut agama Kristian di Malaysia.

Anwar Ibrahim juga saya terbaca satu ketika dahulu mendapat sokongan gereja Sabah. Surat tu saya dah lupa di mana saya menjumpainya. Usia dah lanjut memang normal jadi macam ni.

Saya risau samada Anwar mencari pengaruh atau dia telah terpengaruh…dengan agenda kristianisasi hasil pemahaman ala barat yang ditalaqqi dengan guru beliau Esposito barangkali…

Saya tidak risau yang lain kerana dia seorang pemidato yang hebat tetap bab agama ni saya risau jika pemikiran beliau telah pun dipesongkan sepanjang beliau berguru di luar negara selepas dibebas dari penjara sebelum kembali ke Malaysia…

Link tempat asal blog saya kutip gambar tu ada di sini…

http://aidc-editor.blogspot.com/2008/12/anwar-ibrahim-disanjung-oleh-majlis.html


Leave a Reply

